matteNo-dag

Idag var den andra dagen av "tema"-veckan och det var matteNo-dag.
Det var väl okej att ha matte och no, för vi gjorde lite annurlunda saker än vanligt : först på No:n skulle vi skriva en o en om olika planeter, jag valde Jupiter, man kunde också göra en planch om det men jag hann inte klart, så jag får göra det nästa gång. Mat för mig : fil med flingor och russin, för andra : något kött och någon potatis.
På matten skulle man först göra någon figur i papper och sen färglägga. Så skulle man räkna ut omkrets och Area.
Sen körde vi ett "Yatzy-liknande" spel med tärningar. Sen efter skolan hämtade jag Charlotte och sen cyklade vi hem.
Nu ska jag gå ut och sola medan lille bror och syster badar i den uppblåsbara poolen.
Här kommer några bilder från igår och idag :
 






                                                                                                                                                                              





 


Kommentarer

¤ Jag vill inte ha några reklamkommentarer, tack!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0