Valborg!

Igår var det valborg och jag+familj var bjudna hos mina kusiner, men tyvär kunde bara
jag, pappa och Lucas komma för Charlotte blev sjuk och mamma fick stanna med henne.
När vi var hos dem spelade vi kort och sen åt vi jätte god mat! Det var något kött med potatis och en god sås med lime honung och...? (något mer, jag tror att det var det) Sen var det efterrätt :P Också jättegott, några frukter (banan, äpple, päron,apelsin) Med smält vitchoklad på.... allt det med vaniljglass bredvid. Sen pratade vi en ganska lång stun om geografi tror jag, och så sa vi vart vi skulle vilja åka :P, jag skulle jättejärna vilja åka till Madagaskar eller Island! Island verkar så bra med allt varmt vatten man kan bada i och Madagaskar verkar bara fint. Det bor typ 18 miljoner där! 0_o det trodde jag inte, och det är typ lika stort som Sverige+Danmark! Man borde kunna ta fina kort där :). Sen när vi pratat klart gick vi till Majbrasan! Det regnade när vi gick dit men det var inte så långt. Fyrverkerierna startade (tror jag) en halvtimme innan de skulle ha gjort det, men vi såg dem riktigt bra där vi var på vägen till majbrasan! När vi kom till platsen där den "stora" majbrasan var såg vi att den var inte så stor, det var mest glöd kvar, när vi kom dit gick nästan alla så det var bra ändå! Dessutom köpte vi lite gott godis! Vi köpte remmar i olika smaker och färger, vi köpte (att dela på jag, Lucas och min ena kusin) två sura äppelremar, en persika och en melon! När vi stått där en stund gick vi hem igen och såg lite på tv, (då var klockan tio tror jag)
vi såg på "South park" jag hade inte sett det riktigt ännu och jag tycker att det var helt okej, men det slår inte Simpsons! Sen cyklade vi hem i mörkret och när vi kom hen klockan 23.00 gick jag och läste i min säng till kl 00.00 (nästan) och sen sov jag! Imorse vaknade jag ganska sent för att vara jag, ungefär kl halv nio! :P Det är skönt att vara ledig!
Oj nu blev det ett långt inlägg!! 
och det ska bara bli lite längre nu :P Idag vet jag inte vad jag ska göra. Kanske göra klart en text om Sydamerika jag fick ta hem o göra...


Bilderna får inte kopieras :P


~Hejdå~


Kommentarer
Postat av: clara

Fina bilder!

2008-05-01 @ 12:02:25
URL: http://clara95.blogg.se
Postat av: Anonym

Fina!

2008-05-01 @ 12:14:28
URL: http://peggypeggy.blogg.se
Postat av: Melinda

svar: Ooh, Frankrike. Har aldrig vart där, men hade mvg i franska i nian. ;D Haha, fast har nog glömt endel nu. ^^ Hoppas du får det skoj där! =)

2008-05-02 @ 00:05:24
URL: http://pindilusen.blogg.se

¤ Jag vill inte ha några reklamkommentarer, tack!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0