2010 Januari - Maj

Här kommer en kort sammanfattning av året som gått i några delar. Jag har inga bilder på datorn från januari och februari (tror jag) så jag tar bilder från bloggen, därav är de pyttesmå...
Januari
Det nya året firades i stugan i Pyrenéerna (vilket det kommer göra i år också) med gäster, god mat och mys framför den öppna spisen.
testade mina nya macro-filter.
Hade lugg.
Hemma i Sverige tyckte jag tydligen om att posta fina, gamla bilder.
Jag gjorde en lista av sånt jag ville köpa i år. Det blev två av sakerna.
Lördagsläsning i skolan.
Sista dagen i januari åkte jag, mamma och lillasyster skridskor på sjön.
Februari

Jag bakade semlor och jag + klassen och andra från skolan åkte till Romme och åkte skidor.
Jag var också med klassen och såg en underlig dansföreställning som hette Kuamuyot.
Jag ritade klart en teckning. Jag måste verkligen träna på att rita igen!
Jennifer fyllde 16 år.
Min lugg var himla tjock!
Min skola firade 50 år med 50-tals tema.
Alla hjärtans dag firades med hjärtbullar.
Mars


Första mars klippte jag mitt hår kort. Jag var så nöjd!
Samma dag var jag ute och bowlade med några vänner.
Jag och Clara fotade lite.
Jag och Clara sov över hos Elsa och jag räknade ut att jag sett 12 och en halv av Tim Burtons 18 filmer!
Jag, Clara och Elsa såg Tim Burtons efterlängtade Alice i underlandet som jag tyckte var alldeles underbar!
Jag bakade macarons.
Världens bästa Clara fyllde 15 år!
Jag praoade på Sturekatten i Stockholm.
Jag fick läsglasögon...
April
Jag fyllde år första april och fick dessa fina presenter av Clara!
Jag och mamma åkte till underbara, vackra London över en helg! Åh, vad jag vill tillbaka!
I London var vi bland annat på en utställning med Irving Penn!
Snurriga bilder.
Jag var och såg The last bounce med några vänner. Så himla bra det var! Här finns filmer.
Maj

Majbrasa såklart.
Jag konfirmerades.
Trädgården var alldeles blommig!
Och det var Kungsträdgården också!
Hela nian var på Skansen och njöt av värmen.
En annan dag var vi på Naturhistoriska riksmuséet.
En tredje dag var vi i Gamla stan.
Det var varmt och det blev ett först dopp i utomhuspool!
Jag provade Pin curls.
Första delen klar. De andra delarna kan nog komma efter nyår eftersom jag har så mycket att göra nu innan julafton (!!!) och på lördag åker vi som sagt till Frankrike! Ha det fint!

Kommentarer
Postat av: Clara

Det ska jag ha :D Du med!

2010-12-23 @ 20:36:38
URL: http://aralcc.blogg.se/

¤ Jag vill inte ha några reklamkommentarer, tack!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0