Frankrike dag 2

DATUM:2010-07-28   TID:15:47:53
På den andra dagen tog vi en tur med cyklarna till en av städerna på ön som heter Saint Martin de Ré.
Runt staden finns det gamla murar och utanför murarna finns det åsnor.
En av ingångarna till staden.
Clara.
Den här staden är en av de finaste jag vet!
Efter åt vi middag på stranden.
Ha det fint!

Paus

DATUM:2010-07-21   TID:23:18:37

Bild från idag.

Jag har blivit trött på att vara slav för datorn och särskillt en dator som inte alls vill sammarbeta (mest när jag använder internet) så ett tag (kanske bara någon dag eller två) tar jag en paus från bloggen/datorn. Min blogg kommer antagligen att helt tyna bort av detta, men det gör ingenting för tillfället. Jag behöver ta en paus och samla ny inspiration. Vi åker ändå iväg på fredag eftermiddag och vi är inte borta länge, bara över helgen. Men jag kommer nog ändå att behöva föra över foton till datorn. Så, istället för att sitta instängd på mitt rum dagen lång så ska jag bada, fota, städa, sy upp en (eller två) klänning och göra annat nödvändigt. Ha det fint!

gold

DATUM:2010-07-21   TID:20:19:44

Ringar från Topshop

Jag skulle nästan kunna åka in till stan i morgon bara för att köpa dessa ringar, men jag har lovat mig själv att inte köpa någonting innan vi åker till Göteborg! Ciao

Wolf

DATUM:2010-07-21   TID:16:10:31

Igår cyklade jag och Clara ett tag, var hos henne, cyklade till centrum och sedan vid fem kom vi på att vi ville fota. Det blev en mängd bilder i både svartvitt och färg och här är några av dem. Jag blir så avundsjuk på Claras hår! och ögon med för den delen. Nu tänkte jag och syskonen ta ett snabbt dopp vid en brygga, men vi får se om det blir av. Ha det fint!

London, moln och ett första dopp i havet

DATUM:2010-07-19   TID:19:52:27

Tidigt på söndagmorgonen åkte vi till cityterminalen och sedan med buss vidare till skavsta.

Tillslut kom vi på flygplanet.

Själv tycker jag att det är roligt men mest jobbigt att flyga. Som tur är finns det mycket gott att äta.

Väl framme i London gick vi runt bland affärerna och åt lunch. Vi sväntade på nästa flyg i tre timmar, så det fanns mycket tid till att ta det lugnt.

Clara.

Ett av caféen/restaurangerna på flygplatsen är extra fint!

När jag och mamma var i London i våras tog jag samma milkshake som nu...

och det måste vara den godaste jag druckit, med oreo cookie smak. Clara valde smoothie.

Sedan flög vi vidare...

till Frankrike...

och La Rochelles lilla, söta flygplats!

Efter en ganska lång väntan på bagage åkte vi vidare och kom snart fram till bron som leder till Île de Ré.

Första skymten av ön.

Även om klockan visade sent och vi var trötta kunde vi inte låta bli att gå ner till stranden. Efter några få minuter är man framme!

Vi beslutade oss snart att springa tillbaka hem igen för att hämta badkläder!

Så såg alltså första dagen ut. Jag antar att det blir så att jag skriver om en dag i taget, men då blir det ganska många inlägg. Ha det fint!

Bonjour

DATUM:2010-07-18   TID:22:13:48

Även om jag gärna skulle vilja ha långt hår och håller på att spara nu så saknar jag tiden då mitt hår såg ut såhär. Längre, mörkare, inte uppklippt och med lite lugg. Nu är mitt hår hemskt och jag längtar tills det har blivit längre.
Annars är bilderna från semestern nu överförda från pappas dator och jag ska såsmåningom sätta in dem här. Ha det fint!

göteborg

DATUM:2010-07-17   TID:14:46:15
Om ungefär en vecka ska jag och min familj åka och lämna lillebror hos en kompis lanställe på andra sidan Sverige och på vägen tillbaka passar vi antagligen på att besöka Göteborg. Jag har kollat runt på internet ett tag nu och det verkar finnas mycket secondhand i göteborg, vet ni nåt ställe eller någon affär som bara måste besökas i Göteborg så säg till!

Idag hade jag tänkt vara  effektiv och städa, sy upp en klänning, sätta upp en tavellist i mitt rum och lite andra saker som behöver göras. Jag har ingen inspiration till bloggen just nu, är det någonting ni skulle tycka var kul att se eller läsa om? Ha det fint!

tisdag

DATUM:2010-07-13   TID:10:36:36
Datorn har krånglat i flera dagar nu och blir inte bättre precis. Jag hade tänkt ladda upp bilderna från resan, men det får vänta. Idag åker jag, pappa och mina syskon in till stan och äter lunch. Ha det fint!

Chung

DATUM:2010-07-10   TID:17:37:25
Tumblr_kxl8w5jadu1qzffago1_500_large
25f6o74_large

Hittills

DATUM:2010-07-10   TID:16:27:19
ittills har jag knappt gjort någonting idag, bara lite småsaker såsom städa rummet (inte alls klart) fricka smoothie, sitta vid datorn och lyssna på musik på radion. Jag måste börja ta vara på dagarna bättre! Ikväll ska jag och mamma kanske åka till Ikea i alla fall. Jag håller fortfarande på att göra om mitt rum sen jag målade om det förra sommaren. Det går sådär kan jag säga. Ha det fint!

bowler hat

DATUM:2010-07-09   TID:23:27:17

Jag har äntligen hittat en sånhär hatt! Denna var från H&M.
(Bilder från resan kommer när jag har flyttat dem från pappas dator till min.) Ha det fint!

Tillbaka

DATUM:2010-07-06   TID:15:47:24

Nu är jag tillbaka från tre veckor i Frankrike. Jag har haft det helt underbart och det har varit väldigt varmt. Jag berättar mer om resan när jag orkar och det blir då i flera delar.

Ikväll ska jag och Clara åka och se Eclipse och innan dess ska vi gå lite i affärerna. Ha det fint!