Paris dag 2 och 3

Jag och syster promenerade till bästa Neuilly-sur-Seine medan morfar och mamma fixade någonting. Jag älskar, älskar det stället. Det är en stad som ligger precis utanför Paris (det sitter typ ihop med Paris) och mormor och morfar hade en lägenhet där förut som vi ofta brukad vara i. Bilderna är tagna i en park/skog där.
Vi gick till bussen och sedan vidare in till stan.
Här i mellan tog jag tydligen inga bilder. Vi var och åt lunch med släkt och innan det var vi och tittade i några affärer. Till exempelt Le Printemps, där det endast finns märkeskläder.
Vi såg en himla fin kyrka (La Madeleine) och Ladurée.
Vi gick till parken Jardin des Tuileries med världens finaste karusell.
Och hamnade snart vid Louvren.
Vidare till Quai-de-Seine och en "kärleksbro" (?)
Notre Dame
Vid Eiffeltornet tog vi en glass eftersom det var så varmt!
Det var den andra dagen. En bra dag då vi hann se mycket man måste se om man är i Paris.
Den tredje dagen var vi först i Neuilly igen och promenerade en stund innan vi gick till Jardin d'Acclimatation som är lite som en blandning av skansen och gröna lund. Återuppväckte lite bardomsminnen där, fint.
Vi åt lunch där och åkte sedan hem till mormor och morfar (i Puteaux, där vi bodde under de dagar vi var i Paris) och tog det lugnt ett tag innan vi gick till La Défance och till Quatre Temps för shopping. Dock hittade jag ingenting...
Alla bilder från tredje dagen är tagna av mamma förrutom på den näst sista (då hon är med) då jag inte hade min kamera med mig på hela dagen.

Kommentarer

¤ Jag vill inte ha några reklamkommentarer, tack!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0