Paris dag 1

Jag, mamma och lillasyster åkte alltså till Paris under några dagar på påsklovet. Det var varmt, våren var där, vi år god mat och såg vackra ting, men det bästa var att vi träffade flera av våra franska släktingar som vi inte brukar se särskillt ofta.
Första dagen började med att vi gick på den största loppmarknaden i världen, Le marché aux puces de Saint-Ouen. Hälften ungefär var mest billigt skräp, men det fanns också några områden med mer antika föremål. Jag köpte dock bara ett armband.
Till lunch åt vi crêpes på marknaden, försäljaren var mycket trevlig!
Efteråt tog vi metron till Montmartre.
Där såg vi Sacré-Cœur och drack lemonad på ett café.
På kvällen var vi bjudna på fiskrestaurang och åt där med mormor, morfar, min moster, min kusik och hans festmö.
Jag och lillasyster år musslor och här var någon annans fina rätt.
Dagen avslutades med macarons och sorbet. Himla gott, och himla fin första dag!

Kommentarer
Postat av: Andrea

Jättefina bilder! Speciellt den första =D

Jätte snygg heder också! :D

2011-05-14 @ 01:55:11
URL: http://vitavoce.blogg.se/
Postat av: angelica

åh så fint!

2011-05-15 @ 18:34:26
URL: http://indianchief.blogg.se/

¤ Jag vill inte ha några reklamkommentarer, tack!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0