Internet funkar!

Ja, igår åkte vi somsagt till Frankrike! Planet till München åkte vid tolv och tog två och en halv timma. Jag läste nästan hela vägen. Vi fick en ovanligt god smörgås på planet och en choklad till. När vi kom fram till München (Tyskland) Gick vi till en buss som tog oss till flygplatsen. Det var ungefär 18 grader varmt och jätteskönt! Vi väntade en liten stund på flygplatsen tills en till buss kom och tog oss till det minsta plan jag flugit i. Det fanns två platser på båda sidorna och gången imellan var jätteliten. Den resan var inte lika lång eftersom vi bara åkte till Marseille. Jag läste hela den resan också. Hon som satt bredvid mig (vi i familjen fick platser bakom varandra) trodde att jag kunde prata tyska och det trodde flygvärdinnan också. När vi kom fram till Marseille fick vi gå ner från mini-planet med en trappa och gå upp för en annan trappa in i flygplatsen. Där luktade det choklad-croissant! Vi hittade snabbt våra bagage och hyrde sen en bil. Jag tycker den stinker för den är helt ny, men jag vande mig. Sen kom 5 timmars (kanske lite till) bilfärd i en illaluktande bil  på dåliga vägar (det är bara dåliga vägar på slutet) och två bråkande småsyskon... Under bilfärden läste jag också och på slutet sov jag, så jag missade det värsta =P. Vi kom fram till "stugan" vid 23.00. 

Imorse vaknade jag vid nio men läste ganska länge. Nu har jag ätit frukost, pain au chocolat, nutella, baguette och mjölk ;). 
Här äter vi ganska mycket, men vi får gå mycket så gör det nog inget :). Men idag går vi nog bara lite här i området, och fota ska jag göra, i massor! Träffa släktingar ska vi nog också. Idag är det medelvarmt och ganska molnigt, men det ska bli bättre om nån dag. Det känns overkligt att äntligen vara här! See you later!




Kommentarer
Postat av: clara

Kul du verkar ha det!:) Här är det faktiskt ganska varmt! Man kan ha t-shirt utan att frysa nått, det är jätteskönt! Idag var det ju dans, ingen av oss (jag, Vickan och Elsa) ska göra samma rörelser som dig, så vi kan inte lära dig :( Men hoppas att du kan vara med i alla fall!! Roja sa att vi har ledigt tre danslektioner innan uppvisningen också, men att vi kanske sätter in en extra lektion. Så du vet :) OJ, det blev en väldigt lång kommentar. Ha det så bra!!! :D Kram//Clara

2009-04-04 @ 13:48:17
URL: http://matildaclara.blogg.se/

¤ Jag vill inte ha några reklamkommentarer, tack!

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (bara jag ser den)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0